'Az új világ körvonalai'
Nem tudjuk, mikor teljesedik be a föld és az emberiség ideje, és nem
ismerjük a módot, ahogyan a mindenség átalakul. Elmúlik ugyan ez a bűn
miatt eltorzult világ, de tanítást kaptunk, hogy Isten új lakóhelyet és
új földet készít, az igazságosság hazáját, amely a maga boldogságával
betölti, sőt felülmúlja mindazt a vágyat, ami feltör a békét szomjazó
szívekből. Akkor vereséget szenved a halál, Isten fiai pedig feltámadnak
Krisztusban, és romlatlanságba öltözik az, ami erőtlenségben és
romlandóságban mag módjára a földbe került. A szeretet és művei
megmaradnak, és a mulandóság szolgai állapotából mindenestől felszabadul
az a világ, amelyet Isten az emberért teremtett.
Igen, elhangzott a figyelmeztetés, hogy mi haszna van belőle az
embernek, ha megszerzi akár az egész világot is, de önmagát elveszíti
(vö. Lk 9,25). Az új föld várásának mégsem szabad csökkentenie, hanem
inkább fokoznia kell a szorgoskodást, hogy szebb legyen a föld, hiszen
itt van növekedőben az új emberi család közössége, amely némiképp már
sejteti az eljövendő világ körvonalait. Ezek szerint, a földi haladást
gondosan meg kell ugyan különböztetnünk Krisztus országának
növekedésétől, ez a haladás mégis sokat jelent az Isten országa
szempontjából, amennyiben hozzájárulhat a társadalom különb rendjének
megalkotásához.
Ha tehát egykor az Úr Lelkének erejével és az Úr parancsa szerint
közkinccsé tettük világszerte az olyan értékeket, mint az emberi
méltóság, a testvéri közösség és a szabadság, megtaláljuk majd
természetünknek és emberi iparkodásunknak jó gyümölcseit, megtisztítva
minden szennytől, tündöklően és megdicsőülve, amikor Krisztus visszaadja
Atyjának 'az örök és egyetemes országot: az igazság és élet, a szentség
és kegyelem, az igazságosság, szeretet és béke országát'. Ez az ország
titokzatos módon itt van már ezen a világon, az Úr eljövetelekor azonban
teljessé válik.
A II. vatikáni zsinat 'Gaudium et spes' kezdetű, az Egyház és a mai világ kapcsolatáról szóló lelkipásztori konstitúciójából
Forrás ~ Internet