KÖNYÖRGÉS SZENT RITÁHOZ

A bánat és aggodalom súlya alatt hozzád fordulok, Szent Rita,
 akit mindenki a lehetetlenséggel határos akadályok legyőzőjének nevez; 
hozzád futok azzal a bizalommal, hogy segíteni fogsz bajomon. 
Szabadítsd meg szegény szívemet a gyötrelemtől, 
mert félelem szorongat minden oldalról! 
Szerezd meg zaklatott lelkem békéjét, hogy megszűnjék keserves könnyeim hullása!

S minthogy eredménytelen minden eszköz a vigasztalás megszerzésére,
 egészen Reád bízom magamat, Reád, akit a jó Isten választott 
a legkétségesebb ügyek szószólójává. 
Lehetséges volna-e, hogy egyedül én ne találjak enyhülést és segítséget Nálad, 
aki oly csodásan segítesz a Hozzád fordulókon? 
Csak én ne zenghessem a hálaadás himnuszát? 
Tudom, hogy bűneim akadályozzák kívánságom elérését, de bánom azokat teljes szívemből azért, mert általuk Istent, a legfőbb Jóságot bántottam meg.
Imádkozzál értem, hogy méltó gyónásban bocsánatot nyerjek, hogy megjavulhassak! 
Kérlek, jutalmazd meg Hozzád való erős bizalmamat,
 én pedig hirdetni fogom mindenfelé a bűnbánó lelkek iránti jóságodat. 
Te, aki a megfeszített Jézus jegyese vagy, imádkozzál értem most és mindig! 
Amen.