SZENT KLÁRA IMÁJA KRISZTUS ÖT SEBÉHEZ
 
Ezt az imát Szent Klára Szent Ferenctôl, mint mestertôl tanulta meg, és naponta elimádkozta.

Imádság és dicsôítés az Üdvözítô jobb kezéhez

Dicsôség és dicséret legyen néked szentséges jobb Kezed sebéért, Uram Jézus Krisztus.
Ezen szent seb által engedd el minden bűnömet, amit ellened vétettem:
gondolattal, szóval és cselekedettel, amikor hanyag voltam szolgálatodban,
amikor romlott testem gyönyörködött akár aludtam, akár ébren voltam.
És tiszteletreméltó szenvedésed által add meg nekem, hogy a te legkegyesebb halálodat és szentséges sebeidet méltóképpen emlékezetemben tartsam, és a te bôkezűségedbôl testem megfegyelmezésével neked örökké hálát adjak.
Aki élsz és uralkodol, örökkön-örökké. Amen.

Imádság: Miatyánk... Üdvözlet: Üdvözlégy...

A bal kézhez

Dicsôség és dicséret legyen néked a te bal Kezed szentséges sebéért,
édességes Jézus Krisztusom. Ezen szent seb által könyörülj rajtam, és
változtasd meg bennem mindazt, ami neked bennem visszatetszô. Add meg
nekem a gyôzelmet gonosz ellenségeiddel szemben, hogy a te erôddel
legyűrhessem ôket. És a te legkegyesebb halálod által szabadíts meg
engem a jelen és az eljövendô élet minden veszedelmétôl, és tégy
méltóvá engem dicsôségedre a te országodban. Amen.

Imádság: Miatyánk... Üdvözlet: Üdvözlégy...

A jobb lábhoz

Dicsôség és dicséret legyen néked szentséges jobb Lábad sebéért,
édességes Uram Jézus Krisztus. Ezen szent seb által engedd meg nekem,
hogy bűneimért méltó penitenciát tartsak, és a te legkegyesebb halálod
által könyörögve kérlek, hogy engem, a te szolgálódat éjjel és nappal
ôrizz meg a te akaratodban, és ragadj ki engem a lélek és a test minden
veszedelmébôl, és lelkemet azon a rettenetes napon fogadd be a te
hűségedbe és irgalmadba, és vezess el az örökké tartó boldogságra. Amen.

Imádság: Miatyánk... Üdvözlet: Üdvözlégy...

A bal lábhoz

Dicsôség és dicséret legyen néked szentséges bal Lábad sebéért,
legkegyesebb Uram Jézus Krisztus. Ezen szent seb által add meg nekem a
teljes búcsút, hogy segítségeddel méltó legyek megszabadulni a büntetô
ítélettôl. És a te szentséges halálod által kérlek téged, legkegyesebb
Jézus Krisztus, hogy azon a napon, mielôtt e földi életbôl eltávozom,
édességes tested és véred szentségét bűneimnek igazi gyónásával és
tökéletes penitenciával, lelkem-testem tisztaságával és a szentolaj
kenetével méltó legyek fogadni, és így elnyerni az örök üdvösséget. Amen.

Imádság: Miatyánk... Üdvözlet: Üdvözlégy...

Az oldalsebhez

Dicsôség és dicséret legyen néked szentséges Oldalad sebéért, jóságos
Uram Jézus Krisztus. Ezen szent seb és szentséges irgalmad
túlcsordulása által, melyet egykor megmutattál Longinus katonának, ki
oldaladat megnyitotta, most pedig nekünk, mindnyájunknak: könyörögve
kérlek, legkegyesebb Jézusom, hogy amint te engem a keresztség által az
eredeti bűntôl megtisztítottál, úgy a te drágalátos véred által, mely
ma az egész földkerekségen feláldoztatik és vétetik, szabadíts meg
engem minden jelen és jövendô bajtól, és keserves kínhalálod által adj
nekem igaz hitet, biztos reményt és tökéletes szeretetet, hogy téged
teljes szívbôl, teljes lélekkel, minden erômbôl szeresselek. Erôsíts
meg engem a jócselekedetekben, és add meg nekem a végsô állhatatosságot
a te szent szolgálatodban, hogy neked tökéletesen kedvedre legyek most
és szünet nélkül. Amen.

'Istenemnek öt szent sebe,
Legyen lelkemnek gyógyszere.
Krisztus, tôlem sebeiddel
A pusztítót távolítsd el.
Öt sebeddel, Krisztus, nékem
 Add meg a te békességed.' Amen.

Könyörögjünk!

Mindenható örök Isten, ki az emberi nemet Fiadnak, a mi Urunk Jézus
Krisztusnak öt sebével váltottad meg, add meg a téged kérôknek, hogy
akik ezen sebeket naponta tisztelik, az ô drágalátos vére által a
hirtelen haláltól és az örök kárhozattól megmenekülhessenek, ugyanazon
a mi Urunk Jézus Krisztus által. Amen.

Forrás ~ Internet