SZENT ÓRA ~ A SZENVEDŐ JÉZUSSAL AZ OLAJFÁK HEGYÉN

A hagyomány szerint Alacoque Szent Margit-Máriától maga az Ùr Jézus kérte, hogy szenvedéseit csütörtök esténként vele együtt imában élje át újra, este 11 és éjfél között. Látomásaiban többször találkozott Jézussal, illetve Jézus lángoló, lándzsával átdöfött Szívével, melynek vére váltságunkért ontatott.

A megváltásért cserébe az ember hálátlanságot tud adni csupán, hideg elfordulás és visszautasítás sokunk válasza az Ő végtelen isteni Szeretetére - mondja egy jelenés alkalmával. Jézus arra kéri Margit-Máriát, hogy legalább szívének keserű szenvedéséből vállaljon részt. Ö ezt alázattal meg is teszi, rendszeres kísérője, szenvedésben társa csütörtökönként a Megváltónak.

Ez a szent életű szerzetesnő azt a feladatot kapta,hogy Jézus Szent Szívének tiszteletét terjessze a világban.

Maga az isteni Üdvözítő kérte ezt az ájtatossági gyakorlatot, Alacoque Szent Margittól, kinek csodálatos módon nyilatkoztatta ki isteni Szívének emberszeretetét. Így szólt hozzá: 'Minden csütörtökről péntekre virradó virradó éjszakán, részesítelek Téged ama mélységes szomorúságban, amelyet én az Olajfák-kertjében átéltem'

Forrás ~ Internet

 IMA A SZENVEDŐ JÉZUSHOZ

Édes, szenvedő Jézusom, veled akarok szenvedni.
Nem csak bűnös szívem szentelt igénye kényszerít
a penitencia útjára, hanem a te irántad érzett szeretet is.
Nem, nem maradhatok el tőled.

A Te nyomdokaidban akarok járni,
szívemben ég a te szerető, fájdalmas arcod.
Szelíden hallgattál, mikor erőd fogytán összeroskadtál,
hallgattál minden szaggató korbács és sebző szegverés alatt,
de a nagycsütörtök éjjelén feljajdultál, zokogtál.

Véres könnyeid a Getszemáni füvein lassan kúsztak a föld felé.
Lelked felnyögött a világ bűneinek irtóztató terhe alatt,
de nem ingadoztál, kitártad karjaidat.
'Atyám ne az én akaratom legyen, hanem a tiéd.'

Imádlak Téged, édes Isteni Megváltóm, Te megrendítő,
vigasztaló kinyilatkoztatása a szeretetnek. Én már értelek
Téged, és könnybe lábadt szemmel nézek föl rád.
Hála, hála Neked…

Amen.

 IMA A SZENVEDŐ JÉZUSHOZ

Jézusom szenvedtél, most én is szenvedek.
Szenvedésedkor tűrtél add, hogy én is tűrjek.
Keresztem csak szilánk súly a keresztedből,
Tisztíts meg engem is bűneim szennyétől.
Ha lelkem megtisztult a szenvedés tüzében,
Szeress, hogy mindig jobban nőjek kegyelmedben.
Fájdalmas Szűz Anyám, tengernyit szenvedtél,
Így hát a szenvedők édesanyja lettél.
Könyörülj hát értem, enyhítsd szenvedésem,
Hálás leszek érte itt lenn és az égben.
Még azonban az Isten keze próbál,
Legyek én is nyugodt, amint Te nyugodt voltál!

Amen.

 Fájdalmas elhagyottságodban vigasztalni akarunk Urunk! 
Oltalmazd ó Uram.oltalmazd népedet.! Amen.