EVANGÉLIUMI ELMÉLKEDÉS
 
2014. december 10. – Szerda
Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: 'Jöjjetek hozzám mindnyájan, akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű -, és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, és az én terhem könnyű.'

[Mt 11,28-30]

Elmélkedés

A megbeszélt találkozóra időben érkezem. A másik személy viszont nem, ő késik. Még egyszer ellenőrzöm a határidőnaplómban a találkozó időpontját, de minden stimmel, tehát már itt kellene lennie. Egy idő után bosszantani kezd késése. Bosszant, hogy rabolja a drága időmet. Bosszant a pontatlansága, az, hogy megvárakoztat, s még csak nem is jelzi telefonon késését. Mérgelődni kezdek magamban, mert nem először fordul elő vele az ilyen. Mérges vagyok, mert szerintem nincs joga megvárakoztatni, hiszen annyi más teendőm volna. Bosszankodva találgatom magamban, vajon milyen kifogásokkal fogja magyarázni a későbbi érkezést.
Várni valakit, türelmesen vagy türelmetlenül várakozni valakire, aki előre nem tudhatóan pontosan vagy késve fog érkezni – egy mindennapi élethelyzet, amit mindannyian átéltünk már. Más helyzetekben én várakoztatok meg valakit feleslegesen, rabolom idejét, s észre sem veszem, ha őt mindez bosszantja.
Az adventben Istenre, az ő jövetelére várunk, és Isten vár ránk, vár arra, hogy megérkezzünk hozzá. Ő nem várakoztat meg bennünket, a késést nem ismeri, pontosan ismerjük érkezése idejét. És közben türelmesen vár bűnbánatunkra, megtérésünkre, vár, hogy elinduljunk felé. Mindenkit, engem is vár ő, aki így szól: 'Jöjjetek hozzám mindnyájan!' (Mt 11,28). Megvárakoztatom vagy örömmel sietek felé?
© Horváth István Sándor

Imádság 
 
Köszönöm Neked, Uram Jézus Krisztus, hogy e világba jöttél, hogy segítsd az embert és megmutasd a helyes utat. Bocsásd meg, ha elfeledkeztem róla, hogy eljöveteled valóban oly döntő. Űzz el minden kételkedést és önts ádventi gondolatokat szívembe. Engedd megtapasztalnom, hogy Te ma is újra hozzánk jössz. Tarts éber készenlétben, hogy örömmel fogadjalak. Költözz be országunkba, házunkba, közösségünkbe és szívünkbe.